torsdag 9 juli 2009

Varför just mej..

Vissa dagar funderar man mer på varför man har råkat ut för saker och ting. Det var som min syster sa för några dagar sedan varför drabbar det oss som aldrig har gjort någon annan illa på något sätt. Vet inte vad som hände med mig då, på något sätt gick jag in i någon förståndig roll och försökte hitta en lösning på ett olösbart svar. Svaret jag gav var att allt man råkar ut för blir en erfarenhet, vilket leder till något som blir bättre och som är menat att vi ska bli. Kanske inget riktigt svar, men det är det svaret som jag måste ha för att orka kämpa. Jag måste tro att det på något sätt finns någon mening i det som drabbar en människa och att det ska leda en till den plats vi ska hamna på och att man blir den personen som man är menat att bli. Det var som någon på rehab sa, vi får ju hoppas att du kan bli så mycket densamma som du var innan. Utan att jag ens hade hunnit tänka hade jag sagt, hur bra jag än blir kommer jag aldrig bli densamma. Det står jag fortfarande fast vid, mina erfarenheter leder till att jag tänker på ett annat sätt och att jag prioriterar andra saker i livet än vad jag gjorde innan. Visst skulle jag vilja slippa allt det som olyckan medförde, men på något sätt vill jag inte vara utan erfarenheten. Jag önskar att jag kommer att få göra vissa saker som jag gjorde innan, tex att få dansa igen vilket för mej betyder att få vara ett med kroppen. Erfarenheterna från detta kommer även göra att jag blir starkare i mig själv och därmed skaffar mej lite av en skyddsutrustning när man hamnar i en annan svårighet i livet. Fallet blir då förhoppningvis inte lika djupt och slaget så hårt.

Idag har mamma, pappa och jag varit i Karlskrona, för pappa skulle till en arbetsterapeut där. När vi ändå var där passade vi på att köra in till city för att gå runt i affärerna lite och äta lite lunch. Pappa gick in och ut ur affärerna som en trogen hund utan att säga ett knyst, vilket gjorde dottern mycket imponerad! Han brukar mer än gärna vilja stanna hemma när ordet affär kommer ut ur munnen! Vi fick en jätte mysig dag och det var helt klart värt att sitta här trött och utmattad för!

Vad har ni gjort idag?

1 kommentar:

  1. Så klockrent du beskrev det. Hur man orkar kämpa och varför. Jag brukar säga exakt samma sak till folk när de frågar, och det är exakt samma sak som har fått mig att kämpa varje dag år ut och år in. Man blir en större människa av det här. Och det är nog det vi är menade för, du och jag. Så vi kan påminna våra vänner hur underbart livet egentligen är. Att man ska stanna upp och leva, inte bara klara av dag efter dag. Så härligt att du redan tänker så! Jag blev varm i hela kroppen när jag läste det. Massor av kramar från mig!! Saknar dig. // Pea

    SvaraRadera